Je doet research en zoekt een plek waar je inspiratie voelt. Aan de ene kant je zoekwoorden en aan de andere kant een wit papier. Tijd om te schrijven aan die wervende tekst. Als een gedreven creatieveling vloeien de woorden uit je pen. Een eindeloos verhaal aan catchy phrases en creatieve zinspelingen. Voor je het weet, staat je papier vol en leun je tevreden achterover. Maar…
Volg niet het voorbeeld van Kerk en Staat
Overdaad schaadt!
Een pastoor in de kerk of het zoveelste ministerieel besluit. Taalkundig meer dan correct, maar warm word je daar toch niet van. Communicatie vraagt om prikkeling van de zintuigen. Als copywriter per woord rekenen, denk er toch nog eens goed over na.
Het doel is: Niet te veel en niet te weinig. Net genoeg om te prikkelen. Dus hou je deleteknop vast en stuur hem onvermoeibaar door jouw langdradige teksten. 80% van je conversie is namelijk al geschreven met de juiste titel, boeiende slagzin of inspirerende slogan. Als je niet weet te verbinden, warm te maken of nieuwsgierigheid aan te wakkeren met de eerste zin, doe dan geen moeite om het goed te maken met eindeloze woord-rollercoasters.
Even wat voorbeelden om te verduidelijken:
Dé slagzin van president Barack Obama tijdens zijn campagne in 2008 staat in menig geheugen gegrift.
Laten we die eens onder handen nemen:
Overdaad schaadt!
Een pastoor in de kerk of het zoveelste ministerieel besluit. Taalkundig meer dan correct, maar warm word je daar toch niet van. Communicatie vraagt om prikkeling van de zintuigen. Als copywriter per woord rekenen, denk er toch nog eens goed over na.
Het doel is: Niet te veel en niet te weinig. Net genoeg om te prikkelen. Dus hou je deleteknop vast en stuur hem onvermoeibaar door jouw langdradige teksten. 80% van je conversie is namelijk al geschreven met de juiste titel, boeiende slagzin of inspirerende slogan. Als je niet weet te verbinden, warm te maken of nieuwsgierigheid aan te wakkeren met de eerste zin, doe dan geen moeite om het goed te maken met eindeloze woord-rollercoasters.
Even wat voorbeelden om te verduidelijken:
Dé slagzin van president Barack Obama tijdens zijn campagne in 2008 staat in menig geheugen gegrift.
Laten we die eens onder handen nemen: